Alla inlägg under september 2010

Av J. Crame - 30 september 2010 11:47

Min a-kassa har 15 dagar handläggningstid. Hur ska vår familj klara oss under denna tid. För jag kan tänka mig att det är pengar jag inte får returaktivt. Som arbetslös är du straffad. Jag vill jobba men får just nu inget jobb. Är man lite äldre så är det kört. Det är väl bara gå och gräva ner sig.

Av J. Crame - 29 september 2010 11:58

Jag har en idé om vad jag skulle kunna göra. Mycket av all sportdryck och annat kring nutrition kring sport kostar allt för mycket. Där skulle man kunna göra en insatts, tror jag.

Av J. Crame - 28 september 2010 15:25

Det verkar vara hopplöst med att få jobb. Speciellt när man är äldre och lätt handikappad. Man får väl starta eget. Det är nog det enda sättet.

Av J. Crame - 27 september 2010 11:07

Ska visa vår lägenhet idag. Vi bestämnde vid 11 tiden men ännu har ingen dykt upp. Det är mycket irreterande att den som ska komma inte passar tiden eller hör av sig. Har de inte kommit till halv tolv så åker jag.

Av J. Crame - 21 september 2010 13:19

Man är livegen som arbetslös. Då kan folk ljuga före en hur de vill. Jag har haft avgångsvederlag ett halvår och varit i kontakt med arbetsförmedlingen. Fick ett brev i somras när vi var i stugan och ringde vill ändra tid, men det gick inte utan jag skulle få en ny kallelse nu i september. Nu har halva månaden gått och ingen kallelse. Jag ringer och undrar varför. Det skulle inte bli någon ny tid utan jag var tvungen och komma att anmäla mig igen den 1/10 för A-kassa vilket jag inte fått information. Informationen är så gott som obefintlig. Ska man få vete något så är det bara att ta reda påp det själv, någon hjälp från arbetsförmedlingen får man inte.  De stuntar väl i hur arbetslösa mår bara alla rättar sig i ledet.

Av J. Crame - 18 september 2010 23:13

I dag tjuvstartade div. 2 med match mellan IBK Succé och IBF Linköping. Matchen vaav IBF, men jag tycker att Succé var det bättre laget sett över hela matchen. Man släpper in lite för lätta mål bakåt och har svårt att göra mål framåt. Men spelmässigt är Succé klassen bättre och det kommer visa sig längre fram i serien.

Av J. Crame - 17 september 2010 10:37

IBK Succé som spelar i div. 2 satsar inte på ungdomen utan bara på äldre spelare. Ska de unga utvecklas så måste dom få spela. Så mitt råd till de som vill satsa är att byta förening där de får spela. Det går inte att de får sina säsonger förstörda pga. dåliga ledare.

Av J. Crame - 15 september 2010 22:53

Varit i stugan idag. Sågat upp en björk som låg mitt i vägen. Men först måste vi få motorsågen att fungera. När man använt veg. oil så stelnar den efter en tid så vi använde värmepistol för att lösa upp det. Gick alldeles utmärkt. Fick igång sågen och kunde såga upp en hel del. Sedan hoppade kedjan, varför vet vi inte. Ska dit i morgon igen för att fortsätta röja. det kommer ta sin tid.

Ovido - Quiz & Flashcards