Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av J. Crame - 18 september 2019 23:08

Tyvärr så blir det inget London i höst. Vi väntar med att åka till England till nästa år under Dam EM i fotboll går. Men vi längtar dit. Nu ska vi se på en musical i helgen med Peter Jöback. det blir bra. Och sedan ska vi träffa Emil vilket blir väldigt kul. Här är en tjej i Västern.

Av J. Crame - 14 april 2019 11:11

Nu har det gått en vecka sedan vi var i Stockholm. Förra söndagensatt vi på ett mycket trevligt stationscafe. Första gången vi satt ute och fikade. Härligt. Sedan åkte frstEmmy och sedan vi hem efter en mycket trevlig helg

Av J. Crame - 3 april 2019 20:12

På fredag ker vi till Stockholm. Vi ska se matchen mellan Sverige och Tyskland i en träningslandskamp inför dam VM i sommar. Vi ska bo Friends hotell. Någon minut från arenan. Det kommer bli en spännande match. Det ryktas om att det r sålt över 30 000 biljetter. Vi får se om det stämmer. Vi hoppas att vi också får trffa vår son och hans tjej när vi är där.
Det bsta är att vi åker tåg upp. Då slipper man beskymret med parkering. Tåg är bevämt och miljövänligt. Och för oss som är lite rörelsehindrade så r det väldigt bra med tåg.

Av J. Crame - 28 februari 2019 10:19

Helgen15-17/2 var vi på vår vistelse som vi fick som present. Kvällen den 15/2 så var vi på föreställningen "Bagaget" med Annika Andersson. En enkel handling, men hur rolig som helst. När man är i Göteborg så måste man besöa Nordsstan. Där finns det mesta. Vi åt på en asiatisk resturang som jag åt på för två år sedan och blev magsjuk. Det gick bättre den här gången. Espresso house måste man bara gå till för en fika. Hotellet Opalen som vi bodde på var mycket bra. Rummet vi hade var handikappanpassat och mycket bra. Sköna sängar och med en fin utsikt. Och frukosten var mycket god. Det som var så trevligt var att jag som går med en krycka när jag tar av maten blev tillfrågad flera gånger om jag behövde hjälp. Uppskattade det väldigt mycket. Det blir nog fler gånger till Göteborg.

Av J. Crame - 15 februari 2019 10:53

Då var vi på väg till Göteborg för att se föreställningen Bagaget med Annica Andersson. Det ska bli kul. Jag gick upp strax efter klockan 5 för att göra mig klar. Innan vi åkte från Linköpngs resecentrum så tog vi en fika i lugn och ro. Tåget till Katerineholm gick exakt i tid. Där byte till tåget mot Göteborg. S nu sitter vi på det och fikar och kopplar av.

Av J. Crame - 16 juni 2018 12:11

När en person har 36000 tabletter som är narkotikaklassade och då anses det inte vara nog för fängelse. Det är många saker som gör att man tappar tilltron till vårt rättväsen. Tyvärr.

Av J. Crame - 7 september 2016 19:55

Mariann och jag har varit ute på en nostalgiresa i Tanumshede och Sannäs. Vi har bott på Tanums Strand. Och vi har haft det hur bra som helst. Rummet har varit väldigt bra. Bra personal och välstädat. Frukosten är som en fin hotellfrukost ska vara. Vi har gjort turer till Fredrikstens Fästning. Där var vi ofta. En tripp till Strömstad. En liten fin kuststad. Sedan var vi givetvis i Sannäs där tyvärr Gunnars hus förfallit. Vi var och åt lunch på Cleopatra i Tanumshede. En pizzeria som vi kan rekommendera. Mycket god pizza och annan mat. Och trevligt bemötande. I morgon bär det iväg hemåt igen. Men vi kan se fram mot en ny resa nästa år.

Av J. Crame - 5 september 2016 06:58

Tanumshede centrumhandeln har blivit tomt och öde. Alla affärer förutom Hedemyrs ICA har flyttat till det nya köpcentrat. Och det var stort. Mycket fräscht. Grebbestad ser i stort sett ut som som tidigare. Det som gjorde oss förfärade var Gunnars hus i Sannäs det har förfallit totalt. Mycket sorgligt. Takpannor trasiga, hål i taket. Gamla rester av trasig presenning hängde ner från taket. Idag blir det en tur till Fredrikstens fästning i >>Halden.