Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av J. Crame - 5 juni 2019 11:51

Vi har börjat att planera för att åka tll London i höst. Vi kände både Mariann och jag att det är något vi vill göra. Vi var där för ett drygt år tillbaka, men hann inte se allt vi hade tänkt. Det blr nog även en eller två matcher med Chelsea och Arsenal damer. Och förhoppningsvis varmare än förra gången vi var där.

Av J. Crame - 28 februari 2019 10:19

Helgen15-17/2 var vi på vår vistelse som vi fick som present. Kvällen den 15/2 så var vi på föreställningen "Bagaget" med Annika Andersson. En enkel handling, men hur rolig som helst. När man är i Göteborg så måste man besöa Nordsstan. Där finns det mesta. Vi åt på en asiatisk resturang som jag åt på för två år sedan och blev magsjuk. Det gick bättre den här gången. Espresso house måste man bara gå till för en fika. Hotellet Opalen som vi bodde på var mycket bra. Rummet vi hade var handikappanpassat och mycket bra. Sköna sängar och med en fin utsikt. Och frukosten var mycket god. Det som var så trevligt var att jag som går med en krycka när jag tar av maten blev tillfrågad flera gånger om jag behövde hjälp. Uppskattade det väldigt mycket. Det blir nog fler gånger till Göteborg.

Av J. Crame - 15 februari 2019 10:53

Då var vi på väg till Göteborg för att se föreställningen Bagaget med Annica Andersson. Det ska bli kul. Jag gick upp strax efter klockan 5 för att göra mig klar. Innan vi åkte från Linköpngs resecentrum så tog vi en fika i lugn och ro. Tåget till Katerineholm gick exakt i tid. Där byte till tåget mot Göteborg. S nu sitter vi på det och fikar och kopplar av.

Av J. Crame - 13 februari 2019 13:15

Nu på fredag den 15/2 så åker vi till Göteborg för att bo på hotell och se föreställningen Bagaget med Annica Andersson på Lisebergsteatern. Vi fick det som 65 års present av barnen. Ser fram mot det. Vi åker tåg. Det är smidigt och man sitter inte så trångt som man gör på en buss. Tyvärr så blir det buss hem.

Av J. Crame - 10 juni 2018 20:14

I helgen hade vi besök av Emil och Emmie. De var på dop under gårdagen och idag så va5 de och badade i Varamon. Så vi såg den under en timme på två dagar.

Av J. Crame - 23 februari 2017 18:58

Mariann och jag tränar tre gånger per vecka. Det tar drygt en timme. Viktigt att man håller igång trots att man har beskymmer med ledarna. Man mår så mycket bättre. Viktigt att ha disciplin. Lätt att hitta på ursäkter för att hoppa över träningen.

Av J. Crame - 30 december 2016 13:28

Idag fyller jag 63 år. Tänk vad åren har gått fort. Tänker man tillbaka så kommer alla misstag vi har gjort under åren. Det gör en lite ledsen. Men vi får nu försöka leva i nuet och tänka framåt. Vi har 4 barn och 2 barnbarn som betyder allt för oss. Det är något att glädjas åt. Vi är friska. Och trivs tillsammans.

Av J. Crame - 20 augusti 2016 07:47

Igår den 19/8 så gifte sig vår dotter Johanna med sin Marcus. De gifte sig borgligt med de närmaste närvarande. Det måste vara något speciellt, för när de skulle vigas så sprack det upp och solen tittade fram mellan regnskurarna. Det måste betyda en ljus framtid för dem tillsammans.
Sedan är det vår allas solstråle, Elli. Hon lyser upp tillvaron var hon än är. Hon blir allt medelpunkten. Idag så skulle familjen åka till Helsingborg. De ska även åka båt över till Danmark. Elli är mycket spänd och förväntansfull inför båtfärden. Hoppas att de får en trevlig och avslappnande resa.